De vaste pagina in De Telegraaf (autotelegraaf) en het blad Autovisie werden samengebracht, ze gingen met één redactie samen onder de naam Autovisie. Dat is goed nieuws voor de lezers want alle media; krant, magazine, online en boek zijn nu herkenbaar van dezelfde afzender en verwijzen naar elkaar.
Ook voor adverteerders is dat goed nieuws; één aanspreekpunt voor de hele autoportal. Deze propositie is ten opzichte van de concurrentie uniek en bovendien is er geen andere concurrent die dit bereik kan evenaren. Deze nieuwe propositie moest in de markt gezet worden naar zowel adverteerders als consumenten.
De insight daarbij was dat Autovisie een écht mannenblad is, meer nog dan Playboy! Daarom het voorstel waarin de auto belangrijker is dan de vrouw. De beelden bestonden uit (vakantie)foto’s waarin de man zijn vrouw of vriendin fotografeerde. Alleen stond de betreffende vrouw er nooit scherp op, of soms zelfs maar half. In de achtergrond stond namelijk altijd een fraaie auto, die wél scherp in beeld was.
De boodschap was helder; ‘Goed nieuws voor autoliefhebbers’, want vanaf nu elke dag online, iedere week in De Telegraaf, elke 2 weken het magazine en 1x per jaar het boek. Daar kan je geen genoeg van krijgen. De campagne is uit- gerold in print, online en via radiocommercials.
Schoonenberg vroeg om een nieuwe tv-campagne op basis van een bestaande strategie. Schoonenberg wilde een eigen positie innemen in de markt voor gehoorondersteuning, weg van de algemene oproepen die de hele categorie bedienen.
Ze wilden zich richten op tech-savvy senioren, die bereid zijn te investeren in geavanceerde gehoorapparaten. De campagne toont op een humorvolle manier oudere mensen die volop deelnemen aan het leven dankzij de geavanceerde gehoorondersteuning van Schoonenberg.
Van een man op een feestje tot een opa die zijn nieuwste hoortoestel aan zijn kleinzoon demonstreert. En en passant oma in de maling neemt.
Door deze benadering bleef de campagne trouw aan de oorspronkelijke strategie van inclusie, terwijl het ook de nadruk legde op Schoonenberg's state-of-the-art technologie. Een campagne waar we vandaag de dag meteen weer voor zouden tekenen.
De businesscase van ‘Centraal Beheer: Even Apeldoorn Bellen; is gebaseerd op het succesvolle gebruik van humor en herkenbaarheid in reclame om de naamsbekendheid en merkwaarde van Centraal Beheer te vergroten.
De campagne, die al sinds de jaren 80 loopt, is een iconisch voorbeeld van effectieve reclame in Nederland. Door grappige situaties te tonen waarin mensen in absurde verzekeringsclaims belanden en vervolgens ‘Even Apeldoorn bellen’ als oplossing wordt aangeboden, slaagde Centraal Beheer erin om hun merk op een sympathieke en memorabele manier te promoten.
De kracht van de campagne ligt in de combinatie van humor, herkenbaarheid en de focus op de dienstverlening van Centraal Beheer als betrouwbare verzekeringspartner.
De reclames hebben een breed publiek aangesproken en hebben bijgedragen aan het versterken van het imago van Centraal Beheer als een verzekeraar die klaarstaat om te helpen in allerlei onverwachte situaties.
Toen we voor La Trappe aan de slag gingen, was het merk nog klein. En maakte het nog ‘maar’ 3 bieren. Inmiddels heeft het merk de beschikking over maar liefst 7 geweldige en bekroonde bieren.
En allemaal onder het motto ‘Proef de Stilte’. Een regel die wij hebben bedacht. In de Abdij van de Koningshoeven waar de monniken grotendeels in stilte leven.
Toen we bij de Abdij aan kwamen, viel het beeld van Benedictus ons meteen op. Daar stond (en staat) de heilige geposteerd. Zijn wijsvinger voor zijn mond houdend. Duidelijk makend dat het hier om een stilte-orde gaat.
Na een stille nacht in de abdij en uitgebreid kijkje in de brouwerij waar de monniken grotendeels in stilte hun mooie werk uitvoerden, was de slogan al gauw geboren.
Resulterend in een 3 minuten durende tv-commercial met uitsluitend stilte. Waarmee we heel veel free publicity genereerden die de kosten van de stille uitzending ruim overtroffen. Zo zie je maar, reclame hoeft niet te schreeuwen om aandacht te trekken…